Alarko’nun hidrojen yakıtlı kombisi 2 yıl sonra piyasada
3 mins read

Alarko’nun hidrojen yakıtlı kombisi 2 yıl sonra piyasada

İklimlendirme sektörünün önde gelen firmalarından Alarko Carrier, klimanın mucidi Carrier ile Türkiye’de çeyrek asırdır süren ortaklığının 25. yılı dolayısıyla bir basın toplantısı düzenledi. Alarko Carrier Yönetim Kurulu Başkanı Niv Garih, Alarko Carrier Genel Müdürü Cem Akan ve Carrier Avrupa Başkan Yardımcısı Didier Genois’nın ev sahipliğinde düzenlenen toplantıya, Alarko Holding Yönetim Kurulu Başkanı İzzet Garih, Alarko Holding Yönetim Kurulu Başkan vekili Vedat A. Alaton, Alarko Holding Yönetim Kurulu Üyesi Leyla Alaton ve Carrier HVAC Orta Doğu ve Türkiye Genel Müdürü Sathya Moorthi katıldı.

73 ÜLKEYE İHRACAT

Alarko Carrier Genel Müdürü Cem Akan, sektörün en önemli aktörlerinden biri haline gelmiş olmalarından dolayı gurur duyduklarını ifade etti. Akan, “Sürekli gelişen organizasyonumuzla sektörde birçok ilke imza attık ve istikrarlı şekilde büyüyerek bugüne ulaştık. İklimlendirme alanında Türkiye’deki ilk Ar-Ge merkezlerinden birine hayat verdik.

İklimlendirme Sanayicileri İhracatçılar Birliği (İSİB) tarafından verilen ‘en çok klima santrali, rooftop, fancoil ve paket tipi klima ihracatı yapan firma’ ödülünü üst üste 9 kez kazandık. Bugün Türkiye’nin halka açık tek iklimlendirme şirketi olarak faaliyet gösteriyoruz. Hem bireysel hem merkezi iklimlendirme ve su basınçlandırma ürünlerinde, 7 kıtada 73 ülkeye ihracat yapıyoruz. İhracatta 2027 hedefimiz 35 milyon dolar” dedi.

Alarko Carrier’ın son yıllarda özellikle dijitalleşme, enerji verimliliği ve yenilikçi ürünler konusunda önemli açılımlar yaptığına dikkat çeken Akan şunları söyledi: “Eskişehir’de kurduğumuz yeni fabrikada, üretimde dijitalleşme hızımızı ve verimliliği artırmayı hedefliyoruz.Öte yandan, insana ve çevreye duyarlı, doğa dostu teknolojilerin üretimine öncelik vermeyi sürdüreceğiz. Yüzde 100 hidrojenle çalışan kombi geliştirme çalışmalarımızda büyük aşama kaydettik. Önümüzdeki iki yıl sonunda tamamen hidrojen yakıtıyla çalışabilen kombi üretimine hazır hale geleceğiz.”

STRATEJİK BİR ÜLKE

Carrier Avrupa Başkan Yardımcısı Didier Genois ise Türkiye’nin şu anda dünyanın 19. büyük ekonomisi olduğu kaydetti. Genois , “85 milyon nüfusu, gelişen ekonomisi ve Avrupa ile Asya arasında stratejik bir konumuyla Türkiye, zaman için de Carrier için stratejik bir pazar haline geldi. İklimlendirme pazarının yaklaşık 2 milyar dolar büyüklüğünde olduğu göz önüne alındığında, Alarko Carrier olarak bu sektörde önemli bir rol oynuyoruz.”

PAZARA ÖNEM VEREN ŞİRKET

Alarko Carrier Yönetim Kurulu Başkanı Niv Garih, Carrier ve Alarko’nun ortaklığının kendisi için çok kıymetli olduğunu söyledi. Garih, “Alarko Carrier’da biz her zaman pazarı takip eden değil pazara yön veren bir şirket olmayı hedefledik. ‘İklim bizim işimiz’ diyerek enerji tasarrufu, iklim okur yazarlığı, enerji teknolojileri gibi pek çok yeni teknolojide öncü rol üstleniyoruz. Bugün 25. yaşına ulaşan bu ortaklığın başarısında, geçmişten bugüne ulaşan, şirketin kurucu değerlerinin çok önemli bir etkisi var. Bugün kaliteden ödün vermeden hizmet verebilen ve saygın bir kurum haline gelmemizde, şirketin köklerinde yer alan değerler yatıyor” dedi.

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir